Murphy törvények
Puskázás
Eredményesség-mérő főtörvény: Aki mindig puskázik - buta marad. Aki sose puskázik - az őrült. Aki néha puskázik - azt elkapják. FOLYOMÁNYA: Aki buta marad, annak lesznek a legjobb jegyei.
A kémia-, biológia- és fizikatanárok kísérleteire vonatkozó cikkely: Ha sikerül a kísérlet, akkor a tanár ... a, ... valami hibát követett el kísérlet közben. b, ... napokig gyakorolt az óra előtt. c, ... csak szerinte sikerült a kísérlet, az osztály szerint nem.
A látszat: A tanárok látszólag kegyetlenek, rosszindulatúak, nem törődnek eléggé a diákokkal, stb. MEGJEGYZÉS: A látszat nem mindig csal!
Záradéktörvény: A diák az alaptételt (Murphy: Ami elromolhat, az el is romlik.) így értelmezi: - Ha átverhetem a tanárt, meg is teszem. AVAGY:
- Ha átvághatod a tanárt, vágd is át! KIEGÉSZÍTÉSE:
- Azért ne mindig a nyakánál!
Házi feladat
Alaptörvény: A házi feladat pontosan olyan, mint az érettségi bizonyítvány. - ha nincs, nem veszik jó néven. - ha van, nem érdekel senkit.
Becsületirtás: Ha becsületes vagy és megmondod, hogy nincs házi feladatod, a tanár büntetésben részesít. FOLYOMÁNYA: Mindenki maximum egyszer becsületes.
Dolgozat
Alaptörvény: Dolgozatot írni jó dolog... a, Csak visszakapni nem az. b, ...ha közben kimegy a tanár. c, De nem írni még jobb!
A tankönyvek értelmezése: Egy tankönyv kis- és nagybetűs részbôl áll. ÉRTELME: A nagybetű a lényeg, kisbetű a dolgozatkérdés.
Tanóra
Az antagonisztikus érdekellentét: Az átlagos tanórán a diák fő feladata, hogy olyan - az órához illő, vagy legkevésbé ide tartozó - kérdéseket tegyen fel a tanárnak, amivel legjobban lehet húzni az időt, azaz el lehet kerülni a feleltetést.
Étkezési magyarázat: Ha a diák óra alatt eszik ... ... akkor valószínűleg éhes. ... idegesíteni akarja a tanárt. ... utalni akar az óra színvonalára.
Fizikai teherbírásunk törvénye: A különböző kínzóeszközök (kaloda, áramütés...) mind-mind eltörpülnek azon hatás mellett, amelyet egy "jól sikerült" tanóra tud okozni az emberi szervezetnek. Különösen igaz ez kémia-, biológia-, stb. órákra.
Univerzális nyelvórai törvény: Az idegen nyelvi óra többségünk számára olyan, mintha egy marslakó a földre érkezvén egy tapírnak kezdené el magyarázni űrhajójának működési elvét. Ha mégis feleltetésre kerülne sor, a felelő feledata válaszainak maximális időtartamra való húzása, nehogy valaki más is az ő sorsára jusson.
A kódolt üzenetek: Ha a tanár furcsa, ismeretlen,(feltehetőleg) rejtjelzett hangokat ad ki, akkor nem arról van szó, hogy átkapcsolták gépi üzemmódra ... egyszerűen oroszórán vagy.
FELELÉS
Alaptörvény: Ha a tanár azt keresi, hogy ki feleljen: 1. Szedd össze magad, nézz értelmesen, és tégy úgy mintha tanultál volna! FOLYOMÁNYA: Mint tudjuk, a tanár igen jóindulatú, így sohasem felelteti azt, akirôl tudja, hogy készült. 2. Tartsd vissza a lélegzeted, és menj össze 15-20 centit! FOLYOMÁNYA: Ha a tanár megfontolt ember, előbb-utóbb megfulladsz. 3. Be se gyere az órára! FOLYOMÁNYA: 1 db frissen pácolt igazolatlan óra.
Felelet: A felelet olyan mint halálraítéltek utolsó pár mondata, akármit mond, a helyzetén úgysem változtat.
A számodra gyakorlatilag elérhetetlen érdemjegyek esetlegességi törvénye: Ha VÉLETLENÜL hármast, vagy vagy esetleg még ennél is jobb jegyet kaptál... a, akkor itt valami fatális tévedésről lehet szó. b, Régi mondás, hogy: "A hülyéknek van szerencséjük." c, Olyan mintha nem is lenne, mert másnak írták be a jegyet.
Villámfelelet törvénye: 1. Azt, hogy mit NEM tudsz, pillanatok alatt kideríti a tanár. 2. Az, hogy mit tudsz,nem érdekli.
|